lördag 29 september 2012

En fin lördag

Idag har varit lite av en kontrast gentemot hur de andra dagarna i veckan har varit, den har alltså varit alldeles lugn.

Skrutten åkte på herrmiddag redan tidigt på förmiddagen (fråga mig inte varför de fortfarande kallar det herrmiddag när det pågår hela dagen) och päronen kom och hämtade "barnbarnen" (Strössel och Sture) för passning idag till imorgon. Skrutten är ju iväg hela dagen (och kanske en bit in på natten), jag ska träffa tjejerna ikväll, och mamma hade längtat efter de små husdjuren. Så det passade ypperligt att de flyttar ut till Hällevik för en dag.

Därför har dagen gett tillfälle att spenderas alldeles själv. Egentid - är det så det kallas?

Dagen började ju som sagt med en klippning, och det är ju faktiskt fantastiskt att få sitta en hel timme och bara bli ompysslad. Läsa en tidning medan någon fixar och trixar med håret. Och när frisören sedan är snäll nog att locka håret också efter klippningen så kan man inte bli annat än glad.

Efter klippningen gick jag en liten shoppingrunda. En svart klänning (antagligen kvällens outfit) fick följa med hem och ifrån smink- och hudvårdsbutiken kom jag inte tomhänt heller. En ny foundation från Kanebo, ett nytt läppstift från samma märke. Som grädde på moset så fick jag en liten väska med Kanebos sminkborttagningsprodukter utan extra kostnad.

Därefter så gick jag inom en tobakshandel och köpte med mig en tidning och sedan sätta mig på Ritz och få lite mat i magen.

När jag ändå var på gång med den här "unna mig"-dagen så körde jag inom Ica och hyrde en film, samtidigt som jag passade på att köpa med mig lite snacks (morötter, blomkål och dipp) och god middag inför morgondagen. Tänkte ligga ett steg före för det fall att vi kanske är på slapphumör imorgon och bara vill slänga oss på soffan.

Väl hemma så gjorde jag lite grönt te, tände ljus och sjönk ner i soffan med en tidning och film samtidigt (bland det bästa jag vet är att göra både sakerna samtidigt) och njöt av att bara få vara. Ingen hund eller katt som bråkade med varandra eller slogs om min uppmärksamhet, inga måsten, bara jag.

Och nu ska jag bege mig upp en våning och göra mig i ordning inför kvällens festligheter. Vilken dag det har varit och så får man lov att avsluta den tillsammans med ett gäng finfina tjejer. Idag är det bara små rosa moln som det hoppas runt på.

 Inspirationsbilder från tidningen som lästes på Ritz. Expressens lördagsbilaga. 

 Nya produkter att fylla upp badrumsskåpet med och så tända ljus och filmmys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar