tisdag 9 september 2014

Festprogram


Igår fick jag en fin fråga på Instagram om våra festprogram från bröllopet och jag var tvungen att leta upp en bild på dem så fort jag kunde. 

Och ja, de är lika fina som jag minns dem. Vi gjorde en mall och efter denna sågade maken min ut 100(!) stycken från stora masonitskivor och kapade sedan två hörn på dem. Vi sandpapprade kanterna något. Själva skivorna gjorde vi långt innan bröllopet och sparade dessa. När den stora dagen närmade sig - på med en clip och de tryckta festprogrammen - klart!

Vart idén kom ifrån? Alltså på riktigt vaknade jag en morgon och hade kommit på detta, antingen i drömmarnas värld eller vid de första sekunderna av morgonen. 

6 kommentarer:

  1. Verkligen hur fint som helst! Så vill jag ha det på mitt bröllop nästa år. Skulle man möjligtvis kunna köpa skrivplattorna av er? :) Hälsningar Sandra

    SvaraRadera
  2. Åh va roligt att du tycker de är fina! Och va härligt att du har er stora dag framöver dig! Vi har inte alla skrivplattor kvar då många av gästerna (roligt nog!) tyckte att de var så fina att de tog med dem hem. Hur många hade ni behövt? Kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag gillar idén skarpt! Just det, tänkte jag inte på, men det klart att gästerna tar med det som minne hem. Vi hade behövt ca 80st, hur många har ni kvar? Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen här Sandra, Har haft lite problem att kommentera (på min egen blogg komiskt nog), men vi räknade ihop att vi hade kvar 70 st här hemma i helgen, och vill ni kan vi ordna de sista 10 st också. Är ni intresserade av att köpa eller hyra? När är er stora dag? Och vill du kan vi fortsätta prata om detta per e-post - husnr24@gmail.com

      Radera
  4. Jag kollar här hemma i helgen Sandra om det är ok? Ska iväg hela dagen imorgon, men på söndag kan jag dyka ner i bröllopslådan!

    SvaraRadera
  5. Hej igen, tack så mycket för hjälpen! Jag skulle i så fall vilja köpa. Hur mycket säljer du dem för? Bröllopet är den 6 juni. /Sandra

    SvaraRadera