måndag 1 september 2014

Dagen idag och kvällen igår

Ja, det var som sagt med lätta steg som jag gick till bilen under morgonen och så härligt det var att träffa kollegorna idag.

Som förväntat rådde det lite problem att ta sig in i alla system, har man varit utloggad från kontorsdatorn sedan cirkus 15 månader tillbaka så märks det minsann, men det gjorde ju mest att man fick en mjukstart. Och det kan väl vara helt ok de första dagarna? Lite tid får man nog allt ha till att väcka den där hjärnan.

Men på tal om härligt… Alltså k ä n s l a n att komma innanför dörren här hemma. Att få krama den här älskade lilla tjejen som berikar våra liv precis varje dag. Ja, det var som att vinna på lotto. På riktigt.

En av mina vänner skrev på min Instagram idag att ibland är det bra att längta. Och den känslan som beskrevs ovan visar att det är väldigt väldigt sant.

Och ännu mer på tal om härligt. Igår. Ja, igår (och så kan ni tänka in en konstpaus i form av en kärlekssuck) så var jag på en överraskningsmiddag för min vän Anna som fyller år på torsdag som hennes sambo ordnat ute på restaurang. Under denna middag så ställer sig hennes sambo upp och berättar att han "bara vill läsa en sak ur sin mobiltelefon". Alla vi runt bordet drog ett djupt andetag då vi anade vad som faktiskt skulle kunna komma.

Och inte var det något han skulle läsa. Istället satte han igång en låt, gick sedan långsamt ner på knä och väl nere på ett knä ställde han den stora frågan. Och hon sa självklart ja!

Tänk nu får vi fortsätta i bröllopsyra nästa år också…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar