fredag 4 juli 2014

Vi fortsätter på det lugna spåret

Trots en utekväll med tjejerna igår så fortsätter vi med de lugna semesterplanerna och tar varje dag som den kommer.

Denna dag har verkligen inneburit både högt och lågt och har mestadels spenderats vid Levrasjön tillsammans med Kajsa och Nea.

Middagen igår var nog den första av alla våra traditionella middagar som gick smidigt. Det har alltid hänt något konstigt på våra middagar som vi äter under Killebom här i stan.

Ett är glömdes hela vår bokning bort och vi fick sitta inomhus och svettas allihopa istället för utomhus på den fina uteserveringen. Och vad som hände förra året passar sig nästan inte i skriven text.

Men detta året gick allt bara väldigt smidigt och vi avslutade men en öl och en tur på dansgolvet innan jag trampade hem på cykeln.

Nu ska jag försöka få mig några timmars sömn innan det är dags att köra och hämta hem min man. Ikväll är det hans kväll och jag och lillan har därför istället tagit vår resväska ut till mormorn.

Och den där väskan fullkomligt slängdes ihop efter att det först sett ut som vi skulle få ställa in allt eftersom vår källare började fyllas med vatten.

Tur som så löste sig allting och vi kunde avboka vår akutringning av rörmokare och istället ta itu med det på måndag. Det brukar bli "lite" mer ekonomiskt på det sättet än att ringa någon som har akutjour.

Komiskt nog så hände samma sak några av våra nära vänner precis efter deras bröllop för ett par år sedan så vi förfasades lite över sammanträffandet samtidigt som vi räddade både fotoalbum och vinterkläder nere i källaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar