torsdag 31 juli 2014

Kvällen innan

Dagen innan vårt bröllop fixade vi det sista i lokalen och jag tog en tur till kyrkan tillsammans med tärnor och Moa som skulle filma hela dagen. Väl på plats i kyrkan kan jag lova att nerverna började göra sig påminda och det pirrade ordentligt i magen när jag tänkte att vi skulle stå där mindre än 24 timmar senare.

På eftermiddagen, strax efter 16, så var vi nöjda i lokalen och kunde påbörja att bara slappna av istället. Skönt att det blev så bra med tiden tänker jag nu för jag var nog allt lite rädd att vi skulle stå och fixa till sena timman, men planeringen höll skönt nog.

Så då delade jag och maken på oss och han åkte iväg med sina bestmen och jag tog en bil tillsammans med mina tärnor, hämtade lillan och åkte hem till oss. Tärnorna fick var sin liten låda med presenter, bland annat en clutch från & Other stories och jag fick som present ett album med bilder och annat fint material från möhippan.

Efter att lillan hade varit lite trilsklig med läggningen, precis som om hon kände på sig att det var något speciellt, så kunde jag joina tjejerna som hade dukat fram underbart god hämtmat från en italiensk restaurang här i stan.

God mat, några glas vin och massor massor och mer massor av prat om gamla minnen, nya minnen och livet överlag blev vår kväll. Helt underbart!

Jag ryser faktiskt lite av välbehag när jag tänker tillbaka på denna kvällen. Det var verkligen något speciellt som var i luften och det är så härligt att få berika sitt liv med sådana här dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar