onsdag 9 juli 2014

Vårt lilla hjärta


Medan pappan i huset vilar ögonen på fotbollen så tänkte jag passa på att vila mina ögon lite i en bok. Just nu är det Camilla Läckbergs Isprinsessan och den blir bara mer och mer spännande. Det är min första Läckberg bok så jag har faktiskt ingen aning om vilken i ordningen av hennes böcker denna är. 

Men så fastnade jag lite i fotoalbumet och såg denna som åkte upp på Instagram igår. Vår lilla tjej är inne i en otroligt utvecklande fas just nu. Mer och mer av hennes personlighet kikar fram även en hel del bus och upptåg titt som tätt. 

En del av utvecklingssprånget är att hon får lite egna idéer. Exempelvis så blir hon skogstokig om hennes pappa inte skjutsar runt henne i hennes läragåvagn från Brio ett par gånger om dagen. Hon sätter sig nästan helt själv i den och ropar (läs: skriker så snoret fläktar) tills han kommer och skjutsar runt henne. 

Hennes "lilla" nalle ska också med överallt. Senast vid middagsbordet. Jag kan meddela att det ser ganska så komiskt när hon ska ha med den i bilen, och helst krama den när hon sitter i bilbarnstolen, hon syns inte själv särskilt mycket...

2 kommentarer:

  1. Jösses vad jag fnissade när jag läste om det där att bli skjutsad i gåvagnen. EXAKT samma sak håller vår lilla tjej på med just nu. Och hon blir precis vansinnig om det inte är någon som kommer och kör henne.

    Så små och ändå så fantastiskt mycket vilja! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha MEN så kul! Vi trodde liksom att vår tjej helt missuppfattat grejen med gåvagnen, men hon verkar ju, liksom er tjej, hittat det rätta knepet ;)

      De är helt fantastiska! (Även om vi kommer stå där med ryggskott sen)

      Radera