fredag 20 december 2013

Nedrans julgrupp

På vår framsida, strax vänster om trappan till vår dörr, så har jag försökt att få till en julgrupp. Det började med en tanke att jag inte skulle lägga en massa hundralappar på att köpa någon färdig grupp, utan detta "kunde jag minsann göra själv".

Men... Jag får bara inte till det.

Enen lutar och vad jag än försöker stötta upp den med så vill den bara luta, de små små julgransliknande växterna är mest bara spretiga och krukorna blev inte alls så där snygga tillsammans som jag hade tänkt mig.

Lyktan har en helt annan vit nyans än krukorna så denna ser mest bara smutsig ut och stormen Sven gjorde att två av rutorna har fått sig en spricka.

Mitt uppräddningsförsök i form av polkagris... hängen...? Vad heter nu igen de där böjda stängerna som man hänger i granen...? 

Ja, vad de nu än heter. Inte ens de blev bra.

Det hela blev mest bara misslyckat. Och med tanke på alla mina räddningsförsök i form av sprayning av krukor, nya krukor, polkagrisar, julgranskulorna med mera så anar jag att jag ändå spenderat precis lika mycket som om jag köpt en färdig grupp från början.

Åh ack ve denna efterklokhet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar