måndag 2 december 2013

Årets adventsljusstake




Här hemma klev vi, något sömndruckna upp vid kvart i sju ungefär, och i och med att solen inte ljusat upp dagen ännu så passade jag och lillan på att tända första adventsljuset igen. 

Årets adventsljusstake blev till genom att Skruttens urdruckna ölflaskor spraymålades med koppar- och kromtoner. Klicka här så syns det ju när de var nymålade. 

Hela helgen var bara en lång kavalkad av trevligheter, precis som jag nämnde igår, och julmarknaden var väldigt härlig att besöka. Lillan somnade i sin vagn och då passade vi på att sätta oss ner med var sin varm choklad och lyssna på när Halleluja sjöngs från scenen av Lucas Wägbo. Det var den svenska versionen av Leonard Cohens version... om man kan förklara det så..?

Det var i vart fall hur mäktigt som helst och jag fick nästan nypa mig i armen. Så mysigt var det. Säkerligen uppskattade vi på något sätt julmarknaden mer för att vi detta året var en liten familj. Även om den yngsta deltagaren inte alls hade någon aning om vad vi gjorde egentligen. Och högsta betyg till arrangörerna i år måste jag säga. 

Sedan var det extra mysigt av en annan anledning också. Men det behåller vi som en liten hemlighet. I vart fall en liten stund till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar