torsdag 5 december 2013

Ett kreativt mästerverk




En (ganska så lång) stund av vår lördagskväll spenderades med att dekorera det här tjusiga huset gjort av pepparkaka. Även kallat pepparkakshus.

Varken jag eller Skrutten har gjort något pepparkakshus tidigare så därför blev det inte egenbakade husdelar utan helt enkelt en färdig byggsats. Det måste vara mitt beslut att verkligen frossa i allt som hör julen till detta året som gör att vi håller på med allt detta pyssel.

Och Skrutten räknar långsamt tyst till tio och tänker att julen, den springer snabbt förbi den också...

Som jag skrattade när jag såg Skruttens sida av huset (vilken som visas på bilden avslöjas inte) där han med sina hantverkarfingrar klistrat nonstops med kristyr som lim. Ja jag säger då det...

Att huset har en kupa, om än något felkonstruerad, kan vi dock tacka Skrutten och hans yrkesval för. För inte kan väl en snickare bygga bara ett vanligt pepparkakshus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar