lördag 2 mars 2013

Utmanad!


Jag fick en utmaning av fina Becka att berätta åtta saker om mig själv så - here we go!

- Jag har spenderat fem år av mitt liv i Sveriges fjärde största stad, Uppsala, där jag pluggade på Uppsala universitet 2004 till 2009. Otaliga timmar i biblioteksstolen och oräkneligt antal fantastiska stunder. De vänner som jag kom närmast under studietiden håller jag än idag närmast mitt hjärta och många dagar önskar jag att man kunde krympa avståndet mellan Blekinge (som jag flyttade tillbaka till sommaren 2009) och Stockholm (där mitt pluggäng idag är bosatta). 

- Först sista pluggåret i Uppsala fick jag min egna studentlägenhet, efter att ha kuskat runt mellan andrahandskontrakt (oftast inte av det vita slaget), där bodde jag tillsammans med fina Myran. En av de bedrifter jag lyckades med under vår sambotid var att tvätta en och samma tvätt hela fyra gånger - detta för att det tog fyra gånger i maskinen innan jag insåg att det var just en tvättmaskin och inte en torktumlare. Undra  att det aldrig blev torrt

- Mat är en av mina stora passioner i livet och här hemma lagas sällan samma måltid två gånger. Recept är nästan portade och uppfinningsrikedom är istället min melodi. Min förmåga att "koka soppa på en spik" brukar imponera på min kära Skrutten. stark mat att det bildas svettpärlor på nosen ska det helst vara. Just nu får jag dock hålla mig ifrån de flesta av mina favoriter i matväg med hänsyn till Bönan i magen, i augusti ska jag dock äta getostsallader, parmaskinka och andra charkuterier som aldrig förr. 

- En annan passion i livet är att resa. Höjdpunkterna av de resmål jag besökt får nog sägas vara Filippinerna, New York och besöket vid pyramiderna i Cairo. 

- Den stora kärleken till att resa har jag efter min far som reste otroligt mycket både i jobbet och privat. Min far som rycktes bort från oss i den hemska sjukdomen cancer när jag var alldeles för ung. Jag saknar honom fortfarande varje dag, han var och är, tillsammans med min mor, en av mina största idoler i livet och när det händer roliga saker i vardagen så kan jag ofta komma på mig själv med att vilja springa och berätta det för honom. Trots att det gått snart tolv år. 

- Jag älskar mina husdjur Sture och Strössel över allt annat och skulle nog kunna göra vad som helst för dem. Det är en lycka att jag får lov att ha dem i mitt liv. Strössel kom in i vår familj ytterst välplanerad medan Sture kom som en liten överraskning. De gör vår lilla familj komplett

- Skrutten och jag har varit tillsammans i fem år till sommaren. Vi lärde dock känna varandra redan när vi var 16 år och hur länge vår kärlekshistoria egentligen har pågått är det bara vi två som vet. En välbevarad hemlighet och Skrutten är, utan tvekan, mitt livs kärlek

- Den största blundern jag gjort är att lyckas med att bli lurad att kebabkött kom från kebabdjuret. Ett kebabdjur som levde på savannen, rullade fram på sidorna och jagades av kebabdjursjägaren. Det låter helt otroligt att man kan bli lurad med detta, jag vet, men när någon säger till en "men herrejisses, vet du inte detta?! Du måste skoja..." då blir det ändå så mycket svårare.

Nu skickar jag gärna vidare denna utmaning till Pernilla, Felicia och Sara

2 kommentarer:

  1. Helt fantastisk det sista!!!fick mig ett gott skratt Haha Jag kom genast att tänka på "var ligger abonnerad?" puss på dig!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja jag var nära på att berätta den godingen också - men tänkte vi får dela upp det lite också ;)

    SvaraRadera