måndag 4 mars 2013

Måndag (igen)

Helgerna (och vardagarna för den delen) verkligen bara susar förbi. Detta tänkte jag lite extra på under morgonen när väckarklockan ringde hiskeligt tidigt. Det var inte några pigga ögon som mötte mig i badrumsspegeln.

Det känns som om vi dock kommit in i en bra morgonrutin här hemma, vilken inkluderar att jag och Skrutten slår följe en bit under morgonkvisten, och jag känner ofta att tack vare denna morgonrutin så startar dagarna väldigt bra. Det är ju bara det där med den tidiga timman.

För några månader sedan hade det nog varit otänkbart för mig att följa denna morgonrutin. Jag har alltid varit känd för att vara en av Sveriges mest morgontrötta människor. Men det verkar ha förändrats i och med att den lilla Bönan flyttade in i min mage. Dock är jag istället så kvällstrött att jag ibland vill gå och lägga mig redan innan klockan slagit 20 på kvällen.

På helgerna är det dock som extra mysigast. Jag brukar peta lite på Skrutten för att han också ska vakna till (det är ju minst sagt tråkigt att vara pigg själv) och sedan knappa på TV:n för att se Nyhetsmorgon eller Morgonpasset i P3.

Just idag kände jag mig dock inte särskilt pigg. Antagligen berodde detta på att jag hade två nätter i ryggen med ganska så dålig sömn. Ibland blir det så bara.

Och den där känslan följde liksom med mig under resten av dagen. En envis huvudvärk, trött kropp och ond rygg gjorde att jag inte alls kände mig på topp.

Att jag sedan valde outfit utan att riktigt kontrollera denna i spegeln, utan istället förlitade mig på Skruttens omdöme (som snällt nog bara säger snälla saker), resulterade i jag hade nya fina, färgglada och inte minst bekväma byxor på mig, men sedan tillsammans med ett vitt långt linne och någon form av magtröja. Den där magtröjan är inte alls tänkt som någon magtröja. Kläderna verkar dock ha krympt den senaste tiden - fuktigt i garderoben kanske?

Snyggt? Inte direkt. Så idag kände jag mig mest som en trött, halvt ledbruten, lite halvplufsig tjej. Inte så trevlig start på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar