onsdag 1 februari 2012

Tröttmössa...

Nu har det spenderats X antal minuter denna kväll med att försöka exportera min gamla blogg (som ligger på bloggplattformen blogg.se) och få in dessa gamla inlägg i denna bloggen istället. Det byttes ju bloggadress för ett tag sedan och jag hade då varken ork eller tid att flytta gamla inlägg hit eller ens att försöka fundera ut hur det skulle gå till.

Ikväll togs alltså den orken och energin... Utfallet? Inte särskilt bra. Jag kom precis ingenstans. Hur många försök som än gjordes för att exportera, importera och så vidare och så vidare. Problemet är ju att bloggplattformerna sällan gör det särskilt lätt i och med att de (av förklarliga skäl) inte har något direkt motiv för att göra dessa saker enkla. Och någonstans känns det så klart tråkigt att tappa alla de gamla inläggen som publicerats på blogg.se-bloggen.

Till slut var jag så trött på det hela att ögonen gick i kors och jag tog mig ett halvt glas vin för att försöka lugna nerverna lite. Så nu får det vara ett tag till, för det är ju ta mig tusan att det ska vara så svårt.

För att lätta upp stämningen lite så klickade jag istället hem lite produkter från eleven.se och fyllde därmed genast upp mitt sminkförråd och badrumsskåp med lite nya och fräscha produkter. Även om plånboken fick sig en liten törn så var det värt det, för gladare det blev jag faktiskt. Vem har sagt att materiella ting inte lättar upp det lite liksom? Ibland är det så i vart fall.

Torrschampo från Principessa, Foundation från Kanebo (har den redan så det var egentligen bara en påfyllnad) och en primer ifrån Too Faced. Sedan beställde jag även hem några stora självhäftande hårspolar. Allt beställdes från eleven.se där även bilderna är lånade ifrån. Klick klick till lite glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar