torsdag 2 februari 2012

Långdag = sen middag = ny tradition?

Inte förrän efter kl 20.20 klev jag innanför dörren här hemma efter denna jobbdag. Långdag är det ju enligt ordningen för de flesta banker på torsdagar, men riktigt så lång att det jobbas till klockan slår 19.30 kanske inte hör riktigt till samma ordning.

Dock måste jag säga att det är något speciellt över att vara kvar sent på kontoret. Mörkret lägger sig utanför fönstren, telefonen har slutat ringa och tystnaden är ett faktum. Man får liksom jobba på lite i lugn och ro.

Och i och med att Skrutten och Strössel var i huset och jobbade (och kom precis hem) så kände jag inte heller någon större stress över att jobbdagen drog ut på tiden. Sedan hade jag också en kollega som sällskapade mig på kontoret, så helt själv var jag ju faktiskt inte.

Dock finns det en liten konsekvens av att jobba länge, och mycket, den där energin till att laga någon hälsosam middag för kvällen finns tyvärr sällan. Speciellt inte för att laga något som även överensstämmer med GI/LCHQ/LCHF.

Egentligen är det väl precis då som de nya vanorna sätts på prov - om man följer dem när energin och orken inte finns där. Så då får jag bara instämma - vanorna kollapsade.

Istället blev det pytt i panna med stekt ägg, och även om det blev huvuddelen stekt ägg så var det inte så GI. Speciellt inte om man väljer att kombinera pytt i pannan med varma mackor. Men ack så gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar