söndag 5 februari 2012

Hemma med halmen

Det är precis bara drygt en timme sedan som jag och Skrutten kom innanför dörren här hemma. Om jag sedan berättar att vi kom iväg till det stora blå-gula varuhuset vid 12-snåret så kan man utläsa att vi var på Ikea i en hiskeligt massa timmar.

För lång tid det tar att beställa kök... Först tittar man, och tittar, och tittar, och tittar lite till. Sedan väljer man. Därefter är det dags att rita upp allt i deras planeringsverktyg. Sist, men inte minst, så är det dags för beställning.

Och så vips har man gjort av med ganska så mycket tid och "ganska" så pengar också. Men fint blir det minsann.

Resultatet kommer att visas någon gång efter 21/2 (då det är leveransdatum för köket). Spännande!

Efter hemkomsten blev det en microvärmd pizzabit och ett glas cola. Och i ärlighetens namn så har det inte varit så sparsamt med onyttigheterna denna helgen. Jag är allt för att man ska kunna "unna sig", även om jag avskyr det uttrycket, då och då och speciellt på helgerna. Men igårkväll så drabbades jag av någon form av sockerchock och mådde faktiskt riktigt illa.

Så fruktansvärt mycket godis tryckte vi inte i oss tillsammans med Melodifestivalen, men kanske har kroppen avvänjt sig lite från socker i alla fall och då blir det så om man plötsligt chockar den. För när jag tänker tillbaka så var det likadant när vi var i Bohuslän förra helgen, och även då snaskade loss på både kolhydrater och sötsaker.

Nu är det i alla fall ny vecka och vardag igen som gäller. Bort med sötsakerna och in med nyttigheterna.

Och vet ni vad som mer händer i veckan? Jag ska börja på dans.

Det är sant, och inte "discodans", utan i en dansklass. Även om jag känner mig smått nervös så ska det bli vansinnigt roligt. Hoppas bara att dansläraren har tålamod med deltagare som har två vänsterfötter...



1 kommentar:

  1. Va skönt att ni snart får kök!!! Vill verkligen se hur det ser ut hos er nu och sen såklart!!! :)

    Lycka till med dina två "vänster fötter" (ett gott skratt för den meningen) Men jag tror nog allt att du har en höger oxå, så det ska nog gå fint på dansen <3

    SvaraRadera