tisdag 14 februari 2012

En helt vanlig tisdag men ändå kärlekens dag

Allahjärtansdag. Jag lär mig aldrig om det ska särskrivas eller vara i ett ord.

Kärlekens dag är det i vart fall och även om vi skulle kunna debattera om konsumtionssamhällets inverkan på dagen, att den blivit allt för kommersialiserad och att man minsann kan se till att visa sin kärlek alla dagar på året, så kan jag ändå inte undvika att tycka att detta är en väldigt trevlig dag.

För även om vi egentligen ska bli än mer duktiga på att tala om för varandra hur mycket vi betyder för varandra så är det inte fel att det finns en dag som påminner oss lite extra om detta.

Här hemma såg hela kollektivet på romantisk komedifilm och lagade lite extra god mat. Skrutten fick sig en liten present i form av ett kilo snökulor (som i godiset snökulor) och jag fick ett fint paket med en underbar Bondelid-kofta i.

Och visst blir man glad? Även om det är en liten gest som en kram från en medarbetare eller ett leende från en nära vän eller om det är lite "större" gester som presenter så blir man ändå glad så klart.

Extr glad idag blev jag för att hela kollektivet myste loss ikväll, att jag fick en present i form av en underbar rosa kofta, att Skrutten vann på alla sina trisslotter som han fick i present, att Myran skickade en hälsning från New York, att fina vänner önskade glad allahjärtansdag och att min kära mor önskade detsamma genom ett litet meddelande.

Ögonen går i kors här hemma, så trött är jag faktiskt. Så sömntåget kommer alldeles strax att lämna perrongen och sedan är det bara att ladda inför morgondagen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar