tisdag 9 oktober 2012

Tisdag?

Har fått påminna mig själv hela dagen att det inte är onsdag idag, tisdag är det minsann, men gång på gång så tror min (lilla) hjärna att det är onsdag. Imorgon är det onsdag. Så nu är det utrett.

Veckan är det bra fart på redan och den lär fortsätta i samma tempo. Träning igår men vilodag idag. Igår blev det både styrketräning, löpning och magövningar på gymmet. Var helt slut efter den starten på träningsveckan.

Men jag måste säga att det är lite sporrande att man nu börjar känna lite effekt av Hälsoracet 2012. Det är inte samma motstånd när man springer, man kan springa lite fortare och lite längre och känner att det snart är dags att öka på vikterna i styrkedelen (vilket det också ska göras nästa vecka).

Under kvällen har jag varit gräsänka då Skrutten har varit iväg och den här tiden har mest spenderats med att försöka få fason på de där (o)djuren. Jag vet faktiskt inte riktigt om de sparar på alla sina små busstreck tills jag är ensam hemma med dem eller om man bara inte upplever det på samma sätt när man är två stycken här hemma som kan dela på det hela.

Men de har i vart fall (återigen) prövat tålamodet på sin kära matte. Mysigt är det att båda vår husdjur har ett stort närhetsbehov, men när det faktiskt bara finns ett knä här hemma att sitta i och båda två vill sitta i det där knäet samtidigt så blir det inte lika mysigt längre.

Nu ska jag fortsätta roa mig till Svenska Hollywood Fruar (är fortfarande kär i Maria Montazami) och pussa på sambon som precis kom innanför dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar