lördag 6 oktober 2012

Lördag

Frukosttimmarna spenderades även denna lördag på Ritz tillsammans med vårt fina "gäng". Strax innan vi anlände till Ritz hann dock jag och Skrutten med att ringa på hemma hos Kajan och gratta henne på födelsedagen med en vaniljmuffins med ljus i (som bokstaverade grattis).

Den där vaniljmuffinsen stod jag länge och väl och doftade på när den inhandlades, och för den delen även doften från hela skåpet där muffinsarna fanns, och vilken doft. Kanske kan det vara den där sockerabstinensen som kickar in ibland.

Annars har vi mest fixat och trixat här hemma idag. Varit iväg och storhandlat, installerat en skrivare och framför allt så har jag pysslat med Kajans födelsedagspresent. Måste erkänna att jag är vansinnigt nyfiken på om Kajan blir glad för sin present. Spänningen är olidlig (och så en liten trumvirvel på det).

Nu måste jag dock verkligen gå upp och göra mig i ordning, annars finns risken att det blir ett sent anländande till kalaset. Det lär inte vara en så bra födelsedagspresent.

Mot kalaset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar