tisdag 6 mars 2012

Så!

Nu har det väl ändå varit tyst här alldeles för länge..? Dags att bryta trenden av tystnad, i alla fall tycker jag själv det.

Det har hänt massor på sista tiden, till och med så mycket att jag själv inte kan berätta om riktigt allt riktigt ännu.

En av de största förändringarna som har hänt är att jag har bytt jobb. Det är faktiskt först nu som det känns definitivt, faktiskt på grund av att jag skriver det i skrift. Konstigt minst sagt.

För att göra en lång historia kort så (och för att göra det ännu kortare i och med att jag nästan aldrig nämner något här om mitt jobb då det passar sig bättre att hållas utanför bloggosfären) har jag under det senaste året haft väldigt långt att pendla och resa i arbetet. Pendlingen tog till slut ut sin rätt.

Så för cirka en vecka sedan så stod jag på uppfarten till hemmet med hela kontoret nedpackat (Skrutten undrade om jag inte bott på kontoret med tanke på alla saker jag hade med mig hem) och små tårar samlades i tårkanalerna. För det kan jag erkänna att det var inte något lätt beslut att ta.

Jag kommer sakna alla kollegor och medarbetare otroligt mycket och det känns fortfarande väldigt märkligt att inte få träffa alla titt som tätt, inte dricka kaffe tillsammans på fikapauserna eller vara upprymda tillsammans över att det är fredag. Det svider liksom i hjärtat av att bara tänka det.

Det var väldigt fina och underbara ord som jag fick med mig på vägen, ord som jag alltid kommer att minnas och bära med mig. Och för att inte tala om blommor och presenter som jag också fick äran att ta med mig hem.

Därmed är jag just nu inne i en fas i livet när jag behöver få saker att stabilisera sig lite. Det har helt klart varit väldigt mycket som har hänt under året som gått och som det nog har kunnat läsas mellan raderna här så blev det nästan lite för mycket av det goda.

Nu börjar vi sakta men säkert bocka av några punkter på livets "att göra-lista" och det känns otroligt bra. Vi börjar hitta tillbaka till ett "flow" som det sökts med ljus och lykta efter.

Några punkter är det kvar men sedan tror jag att det kommer bli riktigt riktigt bra. För att inte tala om att vi går mot våren och sommaren - värme och sol - vem har inte längtat efter det?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar