torsdag 8 mars 2012

Hungrig!

Ja, hungrig är nog bara förnamnet. Ingen mat har landat i magen sedan lunch och magen protesterar genom ett ivrigt kurrande.

Maten står färdig på spisen och det är bara sambon som inväntas. Skrutten verkar jobba väldigt väldigt sent ikväll (men har meddelat att han är på ingång) och snäll som man är väntar jag på honom så att vi kan äta middag tillsammans.

Under tiden roas det med Jersey Shore på MTV. Mer skräp-tv får man nog leta efter, men jag har en förmåga att älska sådana här program. Det lär ju definitivt inte utveckla mitt intellekt, tror inte att det är tanken heller. Men ibland är det faktiskt skönt att låta hjärnan vila genom att se tv-program som inte utmanar hjärncellerna alls.

Annars så... Är det minsann fredag imorgon. Är inte det galet? Förhoppningsvis blir det lite vår i helgen (som tar bort snön som har fallit denna dagen) och vi kan fira våren genom en promenad, eller varför inte en kaffe i solen?

Självfallet ska det jobbas lite på huset också. Det går ju knappast en helg utan att vi är det. Men det underbara är att det händer massor av saker just nu, bara att köket är uppe och nästan klart är snudd på fantastiskt.

Snart kommer vi bo där - på riktigt. Underbart.

Nu tycker jag mig höra Skruttens bil köra upp på uppfarten och därmed blir det - mat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar