torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan...

Nu är det minsann inte många dagar kvar till jul. Jag har faktiskt fått öppna en första julklapp redan idag. Det har blivit någon form av tradition för mig och Skrutten att ge/få en present eller klapp redan någon dag innan det är julafton eller födelsedag på riktigt.

Denna dagen före dagen spenderar vi i filmsoffan, vi har precis fått hem Planet of the Apes, och avnjuter därmed film tillsammans med ett glas rött. Och det behövs ikväll, det har minst sagt varit en lång vecka och lite avkoppling i form av julledighet välkomnas.

Alla klapparna ligger färdiginslagna under julgranen, lite beröm till oss som sällan har införskaffat julklapparna tidigare än den 23:e, och det är nu bara att vänta tills imorgon då det är uppesittarkväll hemma hos Skruttens syster. Det ska bli otroligt härligt att umgås med familjen, äta god mat (åh vad jag längtar efter grönkål!) och se när alla förväntansfullt öppnar sina julklappar.

Hoppas bara att alla blir glada och nöjda... Men det tror jag nog att de ska bli.


Det är väl kanske bara den där snön som saknas då kanske. Men vem vet? Det kanske kommer några snöflingor på julafton, så blir det en vit jul, eller så gör det inte det - och då blir det lika bra ändå.

Det känns ju alltid lite svårt det där med att köpa presenter. Man vill ju visa sin uppskattning, sin uppskattning för de människor som finns runtomkring en, och hur visar man det? Hur kan man någonsin genom en present eller julklapp visa hur mycket de betyder?

Till alla er, familj och vänner, som finns i mitt liv jag hoppas verkligen att ni förstår hur mycket ni betyder för mig. För ni betyder allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar