torsdag 4 december 2014

Snart knackar det på dörren

Eller egentligen kommer det inte knackas alls för det har jag lärt av tjejerna för länge sedan. Vi har ju en viss Strössel som gärna väcker halva kvarteret med sitt skällande vid dörrknackningar så alla tjejerna har fått lära sig att bara sticka näsan innanför dörren istället.

Och på tal om den där näsan så känns det idag som om den är ovanför vattenytan igen (otroligt skönt) och jag hade ett sådant där litet moment med min lilla dotter nu på kvällen när hon satt i mitt knä, vi gosade upp oss i soffan, tog sällskap av ett gosedjur och såg en liten bit av Frost och jag andades ut.

Sedan dess har det fejjats här hemma i lugn takt inför att tjejerna ska komma. Undertecknad står för desserten och det blir en lite minibuffé med pepparkaka som grundtema.

Så ska vi bara se till så att de där tjejerna kommer också... Inte helt vanligt att båda två är en halvtimme sena, på samma gång, antingen hittar de på hyss eller så är det bara ett sammanträffande... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar