fredag 19 december 2014

Julkänsla och sedan sommarfeelings

Äntligen kom den där julkänslan som inte har varit så lätt att frambringa i år. En kombination av mycket jobb och sedan att det är åtta(!) plusgrader ute kan ha lite med den där avsaknaden att göra.

Men så hade vi julfrukost på jobbet under morgonen och då minsann infann den sig. Så h i m l a härligt. Och inspirationen till julklappar (japp, traditionsenligt handlar vi våra julklappar de allra sista dagarna) och fina paketinslagningar slog till.

Sedan kanske kanske justerades den där julkänslan lite när jag cyklade hem i snålblåst och iskallt ösregn med båda väska och matkassar på cykelstyret. Då tänkte jag lite mer "määää kom igeeeen..." samtidigt som jag mer och mer förvandlades till en blöt katt. Humöret likaså.

Tur att jag då hade ett varmt hem att komma hem till och en liten dotter som jag kunde fira fredag med.

Medan maken har befunnit sig i bastun tillsammans med vän och ackompanjerat av öl så länge att man nästan börjar oroa sig för värmeslag så har jag slumrat till, läst senaste Mama-tidningen och sedan kikat på Digiloo från i somras.

Då minns man plötsligt hur otroligt varmt det var i somras och de lättklädda artisterna och besökarna påminner en om de varma sommarkvällarna på uteplatsen, middagarna på uteserveringarna och bara ben. Då får man plötsligt en sommarkänsla som genomsyrar hela kroppen.

Förvirrande helt klart...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar