onsdag 1 maj 2013

On our way home

Vi sitter i bilen på väg hem från Ystad Salsjöbad där vi har spenderat åtskilliga timmar på att spa:a och bara koppla av.

Det blev en kombinerad babymoon och julklapp till Skrutten (på något konstigt sätt) och det har varit fantastiskt.

Skrutten fick nämligen egentligen som julklapp av mig att vi skulle fjällvandra uppe vid Grövelsjön. Men då hans gravida flickvän drar på sig en foglossning utan dess like så inser man ganska så snabbt att det nog inte blir någon fjällvandring.

Och för att den där julklappen inte bara skulle "falla mellan stolarna" så fick Skrutten välja om han ville att vi skulle åka till Ystad istället. Och det ville han, tur för mig.

Vi var här första gången i februari i år tillsammans med två goda vänner och blev då helt förälskade i stället. Det är en lugn och härlig miljö där man verkligen får tillfälle att bara vara. (Nej jag har inte blivit sponsrad, trist nog...)

I och med att det jobbades igår så kom vi ner efter att spa:et hade stängt och slängde oss istället på hotellsängen och kopplade av till lite TV. Strax därefter begav vi oss (faktiskt) ner till gymmet och tränade lite.

Jag cyklade på motionscykel samtidigt som jag kollade på Fotbollskväll på gymmets TV. Måste säga att båda dessa aktiviteter nog var lite förvånande till och med för mig själv.

Efter gymmet blev det trerätters i en av hotellets restauranger. Dock var jag inte alls nöjd med mitt val av meny. Detta hade absolut ingenting med tillagningen att göra, det var egentligen utsökt, utan det är bara det att jag börjat längta efter min "vanliga" mat. Att kunna äta en carpaccio till förrätt, en blodig köttbit till varmrätt och sedan några ostbitar ackompanjerat av ett glas portvin till dessert. Därför satt jag mest och stirrade på Skruttens lockande tallrikar igår.

Efter amerikanska pannkakor till frukost så hoppade vi i poolen. Det badades både inomhus och utomhus (i varmbad) och bastades lite lätt.

Strax innan lunch var det dags för var sin spabehandling. Skrutten fick en ryggmassage och jag tog en kombinerad behandling som var både ansikte och fötter. Mina ben kändes pånyttfödda efteråt och det var längesedan de kändes så pigga eller hur jag ska beskriva det.

För att inte tala om hur det kändes att bada. För varje dag som magen växer, som den också gör ungefär varje dag, så blir det tyngre och den där foglossningen känns, som sagt, ganska så mycket överallt nu för tiden. Och att befinna sig i vatten, känna sig som i viktlöst tillstånd, var helt otroligt.

Hur kan jag inte insett detta tidigare? Jag kommer numera bosätta mig i simhallen varje helg.

Jag hade nog absolut inte sagt samma sak för några år sedan, men att spendera Valborg på babymoon och bara skrota runt i en morgonrock på spa kan vara ett av de bästa sätten att fira på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar