onsdag 29 maj 2013

Ny vecka, nya möjligheter

Det här livet vi lever snurrar ibland runt lite för fort.

Förra veckan var så hektisk att jag knappt minns hur vi egentligen tog oss igenom den.

Hade inte jag och Skrutten sovit i samma säng om natten så hade vi nog inte hunnit ses någonting alls. Hemska tanke.

Så i början av denna veckan tänkte jag (uppriktigt) "ny vecka nya möjligheter".

Men så blev det inte riktigt...

Nattsömnen till måndagen var i princip obefintlig. Jag hade ont precis överallt där det går att ha ont och låg mest och vred och vände på mig.

När dagen väl inleddes gick allt som kunde gå fel fel. Den nya BB-crèmen som jag inhandlade dubbla upplagor av i lördags ("bra att ha") var i för mörk nyans (glömt att kolla...), lång dag i övrigt, när jag skulle hämta ut en babybox på Babyproffsen (för att mjuka upp humöret lite) hade jag inte min kod (tappats bort och upptäcktes väl i butiken...) och väl på badhuset dit vi åkte för att mjuka upp mina onda fogar så arbetade världens argaste föreståndarinna.

Om ni undrar så har jag numera lärt mig hur man tvagar sig innan man går in i badhuset (fick en ytterst noggran beskrivning) och så har jag också lärt mig att det är ok för en föreståndarinna att börja städa ur duscharna genom att spola med kallt vatten på golvet medans man fortfarande är i duschen.

Härligt ska vi ha det...

Skrutten botar min onda kropp med vetebot och tusen pussar varje kväll - vad hade jag gjort utan honom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar