fredag 31 maj 2013

Fredag

Jag tog ett steg innanför dörren här hemma och det räckte för att känna att det inte gick att andas här hemma. varmt är det. Vilket väder!

Efter en låååååång vinter är detta väl verkligen vad vi förtjänar?

Om det inte hade varit för att jag går och bär på ett inre element, hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle  vara riktigt så här varmt, så hade jag nog njutit ännu mer.

Det första jag gjorde var i vart fall att öppna precis alla fönster som fanns att öppna i huset. Ibland uppskattas tvärdrag lite extra mycket.

Annars är det dags att dra igång den här helgen. Och det är inte vilken helg som helst.

Imorgon firar nämligen Skrutten och Ea sina 30-årsdagar med en gemensam fest, ett litet lagom galej med si så där 130 gäster... Ni kanske förstår att de (läs: vi) har haft lite att rodda med den senaste tiden?

Om bara en liten stund kommer Skrutten ringa (som just nu är på uppdrag att hämta högtalare tills i morgon) och därefter ska vi ner till den hyrda lokalen och ordna med slutspurten. Hur mycket man än försöker planera och förbereda innan så är det ju nu allt ska göras ändå och nu som allt ska klaffa.

Intill dess att Skrutten ringer passar jag på att sitta ner och bara varva ner liten. Mitt i all hets får jag ju inte lov att glömma bort att Bönan förtjänar att få lite lugn och ro i magen några stunder också.

Sedan är det festspektakel för fulla muggar. Just nu är det nästan bara lite oro, som sig bör dagen innan en fest. Jag tänkte nästan likna det vid ett genrep. Det ska inte kännas bra dagen innan, för då kommer det bli bra på själva dagen istället.

Så lugn med nerverna och istället hålla tummarna för att allting går bra i morgon och att killarna får den storslagna och roliga fest som de förtjänar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar