tisdag 16 augusti 2011

Tisdagen värsta dagen på veckan?

Inledningsvis måste jag ju säga att alla dagar i veckan är bra dagar, på sitt alldeles egna sätt. Varje dag för ju något bra med sig. När vi nu har inlett så här diplomatiskt, får man ju faktiskt lov att gå vidare till den andra sidan (vilket rubriken avslöjar något...).

Man skulle ju kunna tro att måndagen är den värsta dagen på veckan. Helgen är över och vardagen är tillbaka. Men samtidigt har man ju den där energin kvar från helgen som man precis har haft. Kommer man fram till onsdagen så har redan halva veckan (om man räknar vardagar) gått och torsdagen är man ännu närmre och att jobba långdag (känt fenomen inom bankvärlden är torsdagar = långöppet) känns bara roligt då man hinner få mycket gjort. Fredagen är ju fest från morgon till kväll när helgen snart är här och på eftermiddagen är helgen kommen på riktigt.

Den där tisdagen dock. Då är vardagen igång, energin från helgen som gick kanske har försvunnit till den största delen och det är fortfarande långt kvar tills helgen. Någon form av mitt emellan helt enkelt. Mellanmjölk.

Det verkar vara lite post-semester-stress som jag lider av, för glädjen genomsyrar ju inte direkt det här inlägget om tisdagar. Nästan så man får dåligt samvete mot tisdagar - vad har tisdagar egentligen gjort mig?

Den här tisdagen ska i alla fall fortsätta i den produktiva ådran. Det blir nämligen någon timmes jobb hemifrån. Sedan är jag redo för onsdagen och dess bravader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar