onsdag 24 augusti 2011

Onsdag

Denna onsdag har fyllts med lite av varje. Försovning, missad frukost, jobb, shopping av "bra att ha"-saker, lyssnat på konsert med Eric Saade, checkat in på fint hotell, ätit kokt sej med senapssås till lunch och tagit det lugnt med en Vogue-tidning och ostbågar.

De första fyra av de nämnda är ju lite mer vanligen förekommande i vardagslivet, eller kanske inte försovningen då (tack och lov), men det händer nog alla någon gång. Ögonen slogs nämligen upp klockan 06.25, tidigt, men med tanke på att mitt tåg ner till Malmö gick klockan 06.59 och jag har en bilfärd på cirka 15-20 minuter till tågstationen så förstås det kanske att det krävdes ett mindre mirakel för att hinna med det där tåget.

Hann gjorde jag faktiskt. Och efter en något tveksam parkering, sminkning på en toalett och biljettköp någonstans mitt på färden, så kom jag fram till Malmö. Därefter spenderades dagen med att spetsa öronen och utmana hjärncellerna för det var kurs från morgon till eftermiddag. Spännande, lärorikt och inspirerande kan man nog sammanfatta dagen med.

Dagen kommer se likadan ut imorgon, så därför blir jag kvar i Sveriges tredje största stad över natten. Ett väldigt fint och trevlig hotell har jag checkat in på och kvällen har faktiskt nästan uteslutande spenderats på hotellrummet - bara fått känna på vad lugn faktiskt är. Välbehövligt just nu kändes det som, eftersom att det där livet har en förmåga att snurra på i en väldig hast ibland.

En liten runda på stadens gator har dock hunnits med. En sväng till HM, make up store och Åhléns City blev det och så en liten skymt av Eric Saades uppträdande på Malmöfestivalen. Dock lyssnade jag på konserten från hotellrummets öppna fönster istället för att vara på plats, det var 45 minuter innan start när jag var ute på stan och Eric Saade i all ära, men det kändes mer som om den väntan var mer för de (skrikande) kidsen än för mig.

Nu blir det att (våga) se de sista minuterna av Criminal Minds och sedan sömn och uppladdning inför morgondagens äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar