fredag 12 augusti 2011

Ny blogg! Gammal blogg!

Allra första inlägget här minsann. I och med att den gamla bloggen (husnrtretton.blogg.se) faktiskt hängde med ett tag så känns det "något" konstigt att starta med noll skrivna inlägg på en blogg...

Efter en tid av alldeles mycket att göra i livet så fick bloggen sig en liten paus. Under pausen har jag då också hunnit med att byta bloggplattform. Från blogg.se till blogspot.com.

Detta på grund av blogg.se´s vansinnigt dåliga, för att inte säga obefintliga, mobilfunktion. Då jag väldigt mer ofta springer runt med mobilen nära mig än sitter framför datorn så blev det hela alldeles för styrigt minst sagt.

Så en ny mobilapp till iPhonen, ny bloggadress och några kodningar i designmallen senare så finns jag nu på ny plats.

Det tråkiga är så klart att man tappar alla gamla inlägg, bilder med mera, som fanns i den gamla bloggen. Tror nog att det finns sätt att konvertera över alla gamla inlägg till denna nya blogg. Men tror nog att det skulle vara alldeles för tidsödande. Och det där med ledig tid är ju inte riktigt min devis just nu.

Så! Nu kör vi här istället minsann.

Annars har ju egentligen inte mycket förändrats sedan sist. Vi (som i jag, sambon och vovven) bor fortfarande i kollektivet ute på landet, jobbar mycket mer än jag vågar erkänna, försöker sälja kollektivhuset, renoverar för fullt på det nya huset och... ja lever livet helt enkelt.

Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar