torsdag 28 februari 2013

Morgonstund

Fjärde dagen med tidig morgon och jag sitter redan och skumpar på tåget. Det börjar kännas att det snart är dags för sovmorgon.

Idag är inte någon helt vanlig dag. Jag ser nämligen extra mycket fram emot eftermiddagen idag.
Då kommer Skrutten in och möter mig efter jobbet och därefter ska vi bege oss iväg för att beställa barnvagn till Bönan.
(Bönan, om någon undrar, blev arbetsnamnet efter första tidiga ultraljudet då Bönan såg ut precis som en liten böna. En mycket mycket fin böna.)

Vi trodde att vi hade lång tid kvar på oss att beställa barnvagn. Men sedan affären rapporterade att det är 12 veckors leveranstid och att de vill ha den hemma i butiken en månad innan (=16 veckors framförhållning krävs) så fick vi lite mer eld i baken. Det är nu 18 veckor tills Bönan beräknas anlända och därför är det ju hög tid.

Vuxenpoäng - litegrann!

Barnvagnen blir faktiskt det första vi köper till Bönan, förutom två små klädesplagg som enligt plan inhandlades när vi hade sett att allt såg bra ut på rutinultraljudet, och detta överensstämmer nog med all annan försiktighet. Vi skyndar långsamt med det här.

I övrigt ser jag fram emot lördag då vi ska på dop för Skruttens nyaste systerson, de där två systersönerna är de bästaste människor som jag känner och så fort det vankas helg så börjar mitt hjärta längta efter dem, och det ska blir en alldeles underbart mysig tillställning.

På söndag ska det bli ännu mer mysigheter. Vi ska då på söndagsmiddag hemma hos päronen i Hällevik. Både plastfarfar och lillasyster med respektive kommer också. Och (trumvirvel) även lillasyster har en bebis i magen, denna lilla väntas dock komma vilken dag som helst.

Mycket mysigheter kan veckoslutet sammanfattas med. Nu kör vi igång denna dagen.

1 kommentar:

  1. Låter som det kommer bli en mysig helg!

    Kika in på min blogg för jag har en utmaning till dig =)

    SvaraRadera