fredag 1 februari 2013

Gäsp!

Både jag och Skrutten verkar ha sovit väldigt tungt inatt, för ingen av oss var särskilt pigga på att stiga upp denna fredag, båda två försov sig.

Därför blev alla morgonrutiner gjorda i en hast och jag undrar just nu lite hur det där sminket egentligen sitter.

Någon frukost fick jag inte heller i magen, utan magen förblir kurrande tom. Inte bättre blir det av att tåggrannarna har en fin buffé av mackor med ägg och kaviar och mackor med leverpastej och saltgurka. I vanliga fall hade lukten av äggmackor från en granne kanske varit lite si så där och jag hade istället undrat varför man envisades med att dela med sig av matdoft klockan 07.00 på tåget på morgonen.

Men idag får jag istället hålla fingrarna i styr för att inte stjäla en macka ut deras kylväska. En äggmacka hade lugnat den där kurrande magen alldeles förträffligt. Kanske är de mätta nu..? Kanske skulle de inte ens märka om en av mackorna i de där Big Pack-förpackningarna försvann..?

I övrigt är det skönt med fredag. Framför allt kanske för att ta sig en tupplur i eftermiddag för att ta igen sig från denna stressiga morgonen.

Nu i helgen startar ju också årets TV-händelse - Melodifestivalen. Vilken tillställning! Jag planerar att duka upp både godis, chips, dipp, fruktsallad och andra förnödenheter och sedan bänka mig i TV-soffan.

Men först kör vi igång denna fredag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar