torsdag 7 juni 2012

Onsdagskväll, dreadlocks och morgonpromenad

Har tillbringat den senaste timmen med att försöka reda ut mitt hår... Jag lider av en åkomma kallad hår-som-trasslar-ihop-sig-för-minsta-lilla samtidigt som jag lider av hårömhet. Bra kombination? Inte direkt.

Mitt hår var tidigare ikväll mer som en dreadlock än ett hårsvall och jag tyckte att det gjorde ont att ens närma mig håret med hårborsten. Men det var inte så mycket att välja på - härda ut smärtan och borsta eller fortsätta leva med en dreadlock.

Till och med Skrutten försökte hjälpa till, han blev dock omplacerad efter att ha gjort två fatala misstag - först inte borsta håret med start nerifrån, sedan nämnt orden "men du måste ju nästan ha gjort någonting med håret för att få det så här trassligt".

Nu till någonting annat än tråkiga hårincidenter...

Denna lediga dag startades faktiskt med en morgonpromenad - underbart!

Förutom att jag fick frågan om vart OK/Q8-macken låg av några som var på väg till Rockfestivalen... Ingen aning om jag ska vara ärlig. Fick skylla på att jag var nyinflyttad. Stämmer visserligen, men jag har ju trots allt växt upp bara en bit utanför denna stan.

Och frågan gnager mig än... Finns det verkligen en OK/Q8-mack här...?

Nu blir det snart att bjuda in John Blund med sitt magiska sovstoft, för imorgon är det en ny dag.

Ny dag, nya möjligheter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar