fredag 8 juni 2012

IKEA (återigen)

Igår mot kvällskvisten tog jag en sista (förhoppningsvis på länge) sväng till det blå-gula varuhuset. Antingen var vi för stressade eller för trötta i lördags med tanke på att vi glömde några väsentliga saker och råkade slarva bort fyra nyinköpta gardinstänger.

Så den här (sista) svängen fick bli en liten uppsamlingsrunda. Nya gardinstänger och lite väsentligheter.

Det antecknas följande.

1. Att en anställd på IKEA som ser hur jag sliter med att få upp flera tunga paket på en vagn som bara envisas med att rulla iväg utan att ens göra en antydan till att hjälpa till är över mitt förstånd. Läggas till ska att det var noll kunder på IKEA denna kväll och att denna anställde för tillfället hade noll att göra.

2. Att jag ska tänka mig både en och två gånger för nästa gång jag funderar på att åka till IKEA själv.

3. Att tre kartonger med rejäl tyngd och cirka 180 cm långa är ytterst svåra att få in i en bil vars bagagelucka inte går att öppna och baksätet är till hälften fyllt av en otymplig hundbur.

4. Att en IKEA vagn rullar bort precis lika mycket utomhus.

5. Att även besökande till IKEA bryr sig precis lika mycket om att låna ut en hjälpande hand som dess anställda.

6. Att hade det inte varit för det blå-gula varuhusets ganska så förmånliga priser så hade jag aldrig satt min fot där igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar