tisdag 1 maj 2012

Söndagsmiddag

Kvällen middag fick bli rester från gårdagens fantastiska Valborgsgrillning.

Vänner på besök, god mat, gott vin och fint väder - en alldeles alldeles finemang Valborg.







Jag brukar dock drabbas av någon form av smärre kris kring Valborg. Eller kris och kris... Mest en insikt om att jag inte längre är student. Att jag inte längre firar Valborg genom att vara på Stockholms Nation kvällen innan (Kvalborg), äta jordgubbar och dricka skumpa i Ekonomikumparken, champagnegaloppa eller använda den sista energin till ett besök på Saluhallen på kvällen.

Nu är man liksom helt plötsligt vuxen. Tycker att det är skönt med Valborg för en ledig dag dagen efter för att kunna spendera lite extra arbetstimmar i huset. Och med huset menar jag då det där renoveringsprojektet.

Vad hände...?

Tänk Valborg 2009... Myran och jag bodde i hus nummer 13 på Djäknegatan i Uppsala. Kajan och Lisa kom upp på besök. Lägenheten var fylld av vänner och hela staden Uppsala hade laddat för fest i dagarna två (minst).

Fantastiskt var vad det var! Vilka minnen...

Men men... Vad är en bal på slottet..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar