onsdag 29 april 2015

10 minuter i alla

Efter en långdag på jobbet så mötte jag upp hela min lilla familj som var ute och busade i trädgården här hemma. Är det något som vår lilla dam aldrig tackar nej till så är det att vara utomhus, vilket hon är tills mamman eller pappan måste ge upp.

Efter en snabb middag från Subway (dottern hade ätit tidigare kan nämnas för att undvika tankar om att vi bussade henne på Spicy Italian) så var det dags för maken att lägga lillan så jag kunde pusta ut efter dagens eskapader. 

Men efter ett tydligt pappa-ska-då-rakt-inte-lägga-mig-skrik och en mamma som inte ville ta någon fajt om detta ikväll så gick vi istället upp. Tur att vi hade ett väldigt mysigt förstadie till läggningen vid tandborstningen och kvällstvätten då jag var intet ont anandes om vad som komma skulle.

Om ni tror att mina planer om en löparrunda följt av en sväng till Posten för att posta Traderapaket och sedan en bastu blev av så kan jag tala om att klockan 21.19 lyckades jag ta mig ner från ovanvåningen. 

Och då är liksom alla ut-och-springa-planer som bortblåsta. Istället kastade jag mig i panik i bilen för att i vart fall hinna med att få iväg paketet. 

Bara för att få reda på att Coop gjort om sin posthantering som nu stänger klockan 19.00...

Och de där 10 minuterna som jag och maken fick tillsammans vid middagen blev dagens enda för när jag kom tillbaka så var han istället försvunnen in i omläggnings dimman. 

Och så glömde jag köpa smör också... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar