måndag 9 februari 2015

Helgen

Det är en fin känsla när man vaknar upp en måndag med en helg bakom sig där man samlat massor av energi.

I helgen har vi bara gjort helt underbara saker. Det började redan i fredags när vi var bortbjudna på middag hos nära vänner till min familj. De hade fått ett, av tolv, bröllopsuppdrag vid vårt bröllop och det var att bjuda oss på middag i februari.

Det är verkligen otroligt roligt att vi har de här bröllopsuppdragen. Alla som har fått ett sådant uppdrag har verkligen gått all in och gjort väldigt mysiga saker tillsammans och för oss.

Fredagen var inget undantag. Vi bjöds på en helt magnifik trerätters där varmrätten var så god att jag trodde att jag satt på en topprestaurang i Stockholm. Och så pratade vi gamla minnen tills klockan hann passera 01 med råge.

Under lördagens eftermiddag gick vi här hemma och pysslade inför middagen då det var vår tur att bjuda in. Fina Max och Carro kom förbi på pulled chicken och därefter chips och dipp framför Mello. Det var ett och annat slokande öga i TV-soffan då vi alla fyra hade varit på tillställning kvällen innan, men så mysigt vi alltid har när vi ses.

Och sist, men inte minst, så åkte vi till leksaksaffären med lillan i söndags. Vilka ögon på vår lilla tjej! Det är verkligen en upplevelse lika mycket för oss som för henne. Efter en sväng inom lillans kusin som fyller fem(!) idag så landade vi hemma i pysselstugan. Jag vet faktiskt inte om det finns något som jag njuter lika mycket av än när vi sitter tillsammans, utan några störande ljud från TV eller mobiler, och försöker skapa.

Vilken helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar