torsdag 27 november 2014

Tillbaka (igen)

Sedan sist...

Varit på vårt allra första föräldramöte
Innan vi ens hann dit så var det en logisktisk utmaning utan dess like med operation av hund, jobb på annan ort, bara en bil i familjen, barnvakt och middagsgäster. Men ack så mysigt det var att få träffa lillans pedagoger och se vart hon kommer spendera en hel del av sin tid i vinter och vår. 

Gått på fest med temat "lökig matchning"
Och vi gick som fredagsmys. Maken sunkade till sig genom att dra på sig slitna mjukiskläder, stoppa en kudde under tröjan för att fylla ut magen, en cardigan, klippa ett hål på strumpan, spilla ketchup och senap på den slitna mjukiströjan och hoppa i ett par inneskor och promenera till festen med ett sexpack i handen. Jag då? Jo men jag var chipspåsen. 

Det där med chipspåsen blev riktigt festligt för vi hade en gigantisk chipspåse här hemma som vi vunnit som stjärnvinst på Liseberg för en väldigt massa år sedan som hela jag fick plats i. 

Åkt på en ordentlig magsjuka
Hämtningen av dottern i söndags resulterade i tvättad bil, bilbarnstol och kläder för samtliga inblandade. Och vi hoppades ett tag att det var åksjuka men någon timme senare förstod vi att så inte var fallet. 

Tvättmaskinen och handspriten gick varm här hemma. Tror jag har spritat det mesta som går att sprita här hemma de senaste dagarna. 

24 timmar senare så var både jag och alla som hade varit inblandade i lördagens barnvakteri också sjuka och jag kan tala om att jag är glad att jag nu är frisk för det där var ingen lek. 

Kul visst?

Ja, eller det sista var ju inte så kul i och för sig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar