torsdag 11 april 2013

Snart helg igen

I förra veckan var det mycket ståhej, jag försökte i alla fall hinna äta, sova och andas, men ståhejet var för bara trevliga saker.

Min kära Skrutten fyllde nämligen hela 30 år. Och detta skulle självklart firas.

Vi hade lite fikakalas med familjen inplanerat på själva födelsedagen, som var på söndagen, och hade redan börjat baka vid påskledigheten (för att försöka undvika panikstress).

Sedan hade jag först tänkt att bara jag och Skrutten skulle ut och äta på lördagskvällen... Tills jag kom på - hur kul tycker han att det är? Att sitta på restaurang med sin gravida flickvän som inte ens kan dricka en sipp vin och som ögonlocken börjar klippa på strax efter klockan 20?

Därför spontanplanerade jag och Adis, en av Skruttens bästa vänner, ihop en överraskningfest hemma.

Förutom att Skruttens hjärta höll på att kollapsa vid själva överraskningsmomentet så blev det en fantastisk tillställning. Goda vänner, god mat och massor av skratt.

Och nu är det snart helg igen och denna helgen ser ut att bli klart lugnare och än så länge är den helt oplanerad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar