lördag 5 januari 2013

Julledigheten

Jag (eller egentligen alla vi här hemma) tog verkligen det här med julledighet på största allvar, det har alltså inte gjorts många knop de senaste veckorna.

Veckorna innan julledigheten var dock mer hektiska än nästan någonsin förr och jag undrade hur trött jag egentligen skulle vara när den där ledigheten (äntligen) skulle komma.

Därför blev ledigheten bland det lugnaste jag varit med om. Jag brydde mig inte om att stressa med någon storstädning här hemma (vi skulle ändå inte vara hemma över jul och sedan så döljer decembermörkret de där dammtussarna ganska så bra), levde i mysdressen och utan smink och håret slarvigt i en tofs och med så få måsten som bara möjligt.

Istället så har jag varvat ner pulsen ordentligt, njutit av att gå i affärer i lugnt tempo, planerat för och lagat middagar med eftertänksamhet, tryckt ner min näsa långt långt ner i Strössels päls och bara varit med henne, lagt ner allt jag haft för mig när Sture kommit förbi för att mysa och bara gosat med honom, pussat på Skrutten och talat om för honom hur mycket han betyder för mig, umgåtts med vänner, varit med familjen och bara bara fått vara.

Det har varit helt underbart och det var helt klart med nya krafter som vi gick in i det nya året - år 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar