måndag 24 juni 2013

Första lediga dagen (om man inte räknar helgen då...)

Det kändes konstigt när Skrutten gick imorse och jag fick lov att stanna kvar i sängen. Efter en vanlig natt av toalettbesök och vaknande vid varje vändningsförsök så kände jag ändå "tack och lov jag får lov att fortsätta sova".

Och när man väl får lov att ta sovmorgon vad brukar hända då? Man kan inte alls sova...

Jag lyckades aldrig somna om efter att Skrutten lämnat hemmet för jobbet och det kändes först lite frustrerande. Sedan såg jag min lilla Strössla sträcka på sig bredvid mig och morgongäspa - insåg jag att jag skulle ha förmånen att få lov att spendera hela dagen tillsammans med henne.

Så vi gick upp och gjorde lite frukost till oss och har nu spenderat en lång lugn stund tillsammans med kaffekoppen framför Nyhetsmorgon. Sture som har varit ute hela natten ligger fortfarande kvar och sover uppe i sängen, och det får vi låta honom göra.

Nu väntar tvätt, städning och räkningar. Låter kanske inte väldigt glamoröst vid första anblick, men efter att ha levt ett liv ett tag nu där man knappt hunnit andas så är det en befrielse att få lov att göra sådana här rutinsaker i sakta mak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar