onsdag 4 juli 2012

Sorg

Idag, eller rent tekniskt sett igår, var ett av mitt livs mest sorgesamma dagar. Vi tog tyvärr farväl av vår kära hund Skrållan.

Skrållan, som jag, min mamma och min bror välkomnade till vår familj för 11 år sedan, var en de snällaste hundar jag någonsin haft äran att lära känna. Hon har hjälpt oss genom så otroligt mycket.

Med tunga hjärtan talade vi om hur mycket vi älskade henne och sa hej då. Jag luktade henne långt in i pälsen en sista gång och viskade ett tack.

Ett mer älskat liv tror jag knappast en hund kan ha haft. Vi har älskat henne från första stund som vi fick se henne.

11 års tid har ikväll passerat i revy. 11 års tid av kärlek. Det finns inte ord för att beskriva den sorg jag känner, men inte heller den tacksamhet jag känner för att hon har funnits i våra liv dessa 11 år.

Även om jag vet att vi bara har våra husdjur på låns, att jag vet att det var dags och att jag vet att hon fick ett fint slut, så känns allt... Bara så otroligt sorgligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar