onsdag 17 oktober 2012

Mitt-i-veckan-trötthet

Vet faktiskt inte riktigt vad det är med den här onsdagen men den trötthet som kom i eftermiddags vet jag inte riktigt vart den kom ifrån. Men men så är det vissa dagar.

I övrigt har det bara varit en helt vanlig dag, förutom att jag och Skrutten fick en stund att slänga oss i soffan innan det var dags för kvällens träning. Vi tog var sin del av dagstidningen och slog oss ner i soffan och hämtade andan lite. Detta kanske inte låter som något märkvärdigt alls, men i vårt liv hör det inte till vanligheterna att vi får tid till sådant här.

Följden blev att båda två slumrade till i soffan (kanske tog den där avslappningsstunden lite väl långt) och det var därefter något svårt att motivera sig till ett träningspass.

Men idag lyckades det med bedriften att samordna träningen med Kajan och då blev träningen faktiskt tio gånger roligare.

Träningsmässigt så är vi nu inne på vår femte vecka på Hälsoracet och denna veckan var det därmed dags att öka på vikterna (och minska repetitionsantalet). Misstaget jag gjorde i måndags var dock att räkna/tänka fel gällande vikterna när jag kom in på gympassets del i form av marklyft. Tänkte att "35 kilo är väl ganska så lagom" och lassade på två stycken vikter som vägde 15 kilo (vardera) och själva stången väger 20 kilo. Saken som jag dock missade var det där med att vikterna vägde 15 kilo vardera. Alltså hade jag lassat på 50 kilo(!) totalt, inte så konstigt att jag tyckte att den där viktökningen kändes lite väl mycket...

Det måste bara nämnas, mitt i all prat om träning, att Kalla Fakta rullar på TV:n i bakgrunden som ikväll sänder ett program om Parkens Zoo i Eskilstuna. Jag har aldrig varit där, men jag kommer efter detta program definitivt aldrig besöka denna djurpark. Min stora förhoppning är att det blir en helt ny ägare och ny ledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar