måndag 29 oktober 2012

Måndag och en timme extra

Ja, för visst har den där timmen känts både igår och idag? Just idag var den där timmen extra välbehövlig då det damp ner ett projekt i mitt knä som jag inte riktigt väntat mig. Men men det är väl bara härligt att inte behöva undra vad man ska göra med den där tiden man har.

Kvällens träning fick dock bli inställd, måste nog vara första måndagen på 6-7 veckor som vi inte åker iväg till gymmet. Så får det lov att bli vissa dagar helt enkelt och vi får ta igen det med råge under morgondagen istället

Den där extra timmen gjorde mig till och med lite morgonpigg, vilket absolut inte hör till vanligheterna hos den här fröken inte, och det kan ju vara trevligt för omväxlings skull.

Huset hann återfå sin forna glasform efter städningen igår och medan det städades så plockades även alla födelsedagspresenter undan, pianot här hemma har fått agera presentbord de senaste veckorna, och jag blev (återigen) rörd till tårar över alla presenter som min födelsedag firats med.

Jag riktigt njöt när jag gick runt i huset och placerade alla otroligt fina saker på var och sin plats.

Alldeles alldeles snart ska jag försöka blunda och ladda inför den kommande morgondagen. Det finns ju en sådan i morgon igen. Tyvärr så har ju vädergudarna bestämt sig för att blåsa upp till storm i kväll och det är allt annat än tyst utanför fönstren.

Annars är det nästan en helt vanlig vecka som står på agendan, förutom en fredagsdejt med min kära mor som jag längtar till redan, och inför helgen (och nästan alla kommande helger fram till jul) så har jag lovat Skrutten att inte boka in någonting. Tar detta som en liten anvisning att det kanske varit lite för mycket schemalagda helger den sista tiden. Men sedan så måste vi växla upp takten lite med det sista fixet här hemma och detta måste vi använda helgerna till, och då går det ju inte att planera in en massa annat.

Får försöka hålla mitt löfte för en gångs skull (brukar annars planera in saker ändå, men låtsas inför Skrutten som om de har spontanaktiviteter) och hålla helgerna öppna ett tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar