torsdag 11 oktober 2012

Långdag och sötsug

Efter långdag på jobbet så har jag roat mig med att sortera, vika och stoppa in tvätt. Det minsta jag kan göra med tanke på att Skrutten haft städdag här hemma (som han alltid har på torsdagar, lyxigt nog) och jag inte hjälpt till så mycket egentligen (med tanke på långdagen på jobbet).

Härefter har jag sett på en ofantlig massa matprogram på TV. På torsdagar är det Kockarnas Kamp, Hela Sverige Bakar och sedan Masterchef USA. Och jag är hungrig och sötsugen som aldrig förr.

Det har varit ganska så lugnt på den där fronten den senaste tiden. Den värsta tiden var nog precis i början av vårt Höstrace. Går man från att äta mycket kolhydrater och småäta godis titt som tätt så kanske det inte är en konstig reaktion när man sedan övergår till noll kolhydrater och noll sötsaker.

Men efter den första veckan så har det alltså varit helt ok. Och så kom dagen idag...

Jag hade antagligen ätit upp Skrutten om han hade varit en chokladbiskvie. Äter inte ens chokladbiskvier i vanliga fall, men ikväll var det det enda jag har kunnat tänka på. Har googlat efter alla recept jag har kunnat hitta på chokladbiskvier utan vanligt mjöl eller socker. Men å andra sidan har jag inte haft energinivån för att ställa mig i köket och baka. Så det har fått stanna vid ett frenetiskt googlande.

Tur är väl det.

Imorgon är det fredag (igen) och det är denna fredag dags för (numera) traditionsenlig AW. Skrutten ska iväg på sin egen AW så det blir nog mestadels tjejer imorgon.

Sist men inte minst så har det dagens till ära kommit en alldeles ny person in i familjen. Skruttens syster och min svägerska har fått sin andra son. När lillkillen bara var en timme "gammal" så fick jag se hans bedårande uppenbarelse på bild. Underbart och rörd till tårar.

Stort grattis och massa kärlek till hela familjen.

1 kommentar:

  1. Hrmmm...Spooky! Kolla mitt inlägg på instagram! Inlagd innan jag hälsade på hos dig!!!! Tala om sötsug!!!! Puss sötis!

    SvaraRadera