måndag 15 oktober 2012

Det tidiga födelsedagsfirandet

I och med att Skrutten och jag bestämt oss för att det vore lite roligare att fira födelsedagen en lördag än en måndag så firade vi, som sagt, min dag igår. Och vilken dag det var.

Först fick jag som bekant frukost på sängen följt av skönsång av Skrutten. Måste säga att både Strössel och Sture undrade vad tusan deras matte och husse höll på med på morgonkvisten.

Därefter festade vi loss på frukosten och tog det ganska så lugnt här hemma. Men strax innan lunchtid så fick jag order om att klä om och så begav vi oss iväg med bilen. Vi landade lite längre bort i Sölvesborg, vid ett gult hus som jag aldrig sett förut. Blev både nervös och lite förväntansfull över vad som komma skulle.

I det gula huset visade det sig bo en massör, som till stor del jobbar med själva Maif. Jag tror att hon i själva verket arbetar som ängel, för hennes förmåga att lösa upp alla de knutar som samlats mellan mina skulderblad och upp mot nacken var fantastisk. Ont gjorde det lite titt som tätt, men för det mesta var det helt underbart och min rygg kändes ungefär tre kilo lättare när vi gick därifrån.

Efter massagen (som man fick resa sig ifrån ytterst försiktigt) så åt vi lunch på Ritz och till min stora lycka så hade de dagen till ära chevre- och rödbetssallad som jag festade loss på. Efter lucnhpausen däckade vi i soffan till en film (Bridesmaids) och på kvällen bar det sedan av till Kristianstad för middag på restaurang följt av en film i biomörkret.

Som sagt - vilken dag.

Ett stycke Suss en lördagskväll, fortfarande "bara" 27 år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar