lördag 13 oktober 2012

Gräsänka, AW och helg

Nu är det minsann dags att fira av denna dagen, och detta görs genom att... gå och lägga sig (spännande nog). Var i och för sig ett tag sedan jag stapplade upp till sovrummet på trötta ben, men de yngsta (och minsta) i familjen ville absolut inte sova.

Strössel skulle envisas med att ta med sig sitt tuggben upp i sängen, Sture skulle ligga rakt på mattes ansikte, Strössel skulle "bädda", Sture skulle leka med Strössel när hon bäddade, Strössel skulle lägga sig under täcket, Sture skulle då följa med under, Strössel skulle då inte alla ligga under täcket...

Ja, och så vidare och så vidare. Igår uppskattade jag verkligen att vi har ett inrett gästrum, för när två små illbattingar bökade runt i sängen och sambon hade snarkmaraton samtidigt som jag (för en gångs skull) ville och behövde få en god natts sömn, så passade gästrummet perfekt som tillflyktsort.

Skrutten såg lite förvånad imorse bara.

Kvällens AW blev som planerat bara tjejer, jag, Nea, Kajan och Becka, och fastän att jag bara drack cola light så hade precis lika trevligt som vanligt. Diverse samtalsämnen diskuterades och avhandlades, många skratt och en hel del planerande och hyss.

Skrutten har inte kommit tillbaka än från deras AW så antar att han har precis lika trevligt.

Dock blev det inte någon träning som efterföljde AW:n. Riktigt så hurtig att jag åker dit själv en fredagskväll är jag inte.

Nej minsann, tar vi helg nu?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar